Lots of homework assignments

Den här veckan blir tuff. Har ett quiz imorgon (tisdag) och ett på onsdag. Och så ska jag skriva "draft" nummer två på min "essay", sen ska jag skriva och läsa igenom den, göra korrigeringar och rätta stavfel m.m. sen skriva ut den korrigerad. Så måste nog börja med det redan ikväll plus att jag måste läsa de första fyra kapitlen i "Secret Life of Bees" igen, för det är det vi har quiz på imorgon.

Det som snurrar i huvudet för tillfället är: Topik sentences, main ideas, paragraphs, body, verbs, nouns, adjectives, journals, vocabulary logs, essays, quiz, neurons, spinal cord, medulla, lobes, serotonin, endorphines and on and on andon... D.v.s. bara saker som har med skolan att göra. Det är väl bra i och för sig, men det kan ju vara trevligt att tänka på något annat också.

Känner mig redan helt slut och skolan har precis börjat.

And by the way, fick åtta av tio rätt på quizzet jag hade i Psykoligi flr ca två veckor sen, på onsdag är det dags för quiz nummer två i det ämnet. Jag använde inte änns några anteckningar, vilket man fick. Kände mig riktigt duktig när jag fick tillbaka det.

Skriv en mening eller två...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0